UTØY BEDEHUS

Er et hjem, sentrum og møtested for både store og små, unge og gamle mennesker på Inderøy. Med mye aktivitet er huset i bruk store deler av året.

Huset er eid av Normisjonen og Misjonssambandet og driftes til daglig av et valgt og frivillig styre.

VERDIER

Vi deler våre eier-organisasjoners visjoner og tro: Jesus Kristus som Guds sønn og Hans frelsesverk for alle mennesker, fullbragt på korset. Et ønske om å spre evangeliet til verden og å bringe hjelp til mennesker og barn utover kloden. Å ha et hjerterom for hverandre, fortsette den mangfoldige driften av huset og å ta imot alle som ønsker å komme hit med åpne armer.

“Bedehuset skal være en åndelig heim der Guds Ord skal lyde klart.”

Dette står erklært i bedehusets statutter og gir et tydelig grunnlag for hva husets drift står på.

Vår logo, designet av Marita Sandstad Næss, viser til mange våre verdier og visjoner!

MØTEAKTIVITETER

Til daglig skjer det mange aktiviteter her: Søndagsmøtene God Søndag, Ungdomsgruppens IKU møter, Skattekisten og Hobbyklubben som tilbud for barn, og Litjforeninga for det kvinnelige felleskapet. Det skjer også jevnlige øvelser i Sangkoret, møter igjennom Normisjonen og møteuker med ulike temaer.

Se en oversikt over kommende hendelser i vår kalender.

GALLERI

  • MISJONSSAMBANDET

    Norsk Luthersk Misjonssamband er en fri og selvstendig misjonsorganisasjon på luthersk grunn med visjonen "Verden for Kristus". De har et stort arbeid Norge, og rundt 15 andre land i Afrika, Sør-Amerika og Asia.

    Hjemmeside

  • NORMISJONEN

    Normisjon ønsker å fortelle nye generasjoner og folkeslag om Jesus Kristus. Siden 1866 har de arbeidet for å nå mennesker med evangeliet, igjennom ord og handling, både i Norge og på internasjonalt basis.

    Hjemmeside

    NORMISJONEN